Trasee de transport ale trupelor SUA în cazul unui atac terestru

Pregătiri NATO în eventualitatea unei invazii din Est (analiză The Telegraph)

Timp de lectură 3 min.

“NATO dezvoltă multiple „coridoare terestre” pentru a aduce rapid trupele și echipamentele americane pe liniile de front în cazul unui război major terestru în Europa cu Rusia. Soldații americani ar ateriza în unul dintre cele cinci porturi și ar fi direcționați de-a lungul unor rute logistice pre-planificate pentru a face față unui posibil atac din partea Moscovei, au declarat oficialii pentru The Telegraph. Acestea vin pe fondul avertismentelor din partea liderilor Alianței că guvernele occidentale trebuie să se pregătească pentru un conflict cu Rusia în următoarele două decenii. Rutele logistice au devenit o prioritate cheie de când liderii NATO au convenit la summit-ul de anul trecut în Vilnius, Lituania, să pregătească 300.000 de militari pentru a fi permanent pregătiți să apere alianța. Planurile existente prevăd ca trupele americane să aterizeze în porturile olandeze înainte de a se îmbarca în trenurile care să-i transporte prin Germania și mai departe către Polonia. În cazul unei invazii rusești a NATO, trupele americane ar fi transportate în portul Rotterdam înainte de a fi transportate spre est. Dar se fac pregătiri pentru a extinde rutele către alte porturi pentru a se asigura că linia de comunicații terestre nu poate fi întreruptă de forțele Moscovei. General-locotenent Alexander Sollfrank, șeful comenzii logistice JSEC a NATO, a declarat pentru The Telegraph: „Ucraina suferă foarte mult din cauza acestor atacuri cu rachete pe distanțe lungi ale Rusiei asupra sistemelor logistice.” Dacă forțele NATO care intră din Olanda sunt lovite de bombardamentele rusești sau dacă porturile din nordul Europei sunt distruse, alianța va schimba accentul pe porturile din Italia, Grecia și Turcia. Din porturile italiene, trupele americane ar putea fi transportate pe uscat prin Slovenia, Croația și Ungaria, care are o frontieră cu Ucraina. Există planuri similare pentru a transporta forțele din porturile turcești și grecești prin Bulgaria și România pentru a ajunge la flancul estic al alianței.

Se elaborează, de asemenea, planuri pentru a transporta trupele prin porturile din Balcani, precum și prin Norvegia, Suedia și Finlanda. În aceste coridoare, armatele naționale nu vor fi restricționate de reglementările locale și vor putea transporta fără restricțiile uzuale. Anterior, guvernul francez s-a plâns că tancurile sale au fost blocate la granițele străine din cauza proceselor birocratice în timp ce încercau să desfășoare trupe în România ca parte a unei noi scheme de apărare împotriva unei temute invazii rusești. În ultimii cinci ani, JSEC a efectuat cercetări în numele NATO pentru a descoperi diverse rute care ar putea fi utilizate pentru a livra trupe pentru a combate o invazie rusească. Porturile din nordul Europei, cum ar fi cele din Olanda, Germania și statele baltice sunt considerate deosebit de susceptibile la atacurile cu rachete rusești. General-locotenent Sollfrank a spus: „Totul este pregătit în așa fel încât să existe reziliența necesară – robustețe, rezerve și, de asemenea, redundanțe.” Dar după avertismentele că NATO are doar 5% din apărarea aeriană necesară pentru a acoperi flancul său estic, comandantul JSEC este preocupat de capacitățile sol-aer pentru a apăra huburile sale logistice cheie. „Observând și evaluând războiul Rusiei în Ucraina, am observat că Rusia a atacat bazele logistice ale Ucrainei,” a spus el. „Aceasta trebuie să ducă la concluzia că este clar că bazele logistice uriașe, așa cum le știm din Afganistan și Irak, nu mai sunt posibile pentru că vor fi atacate și distruse foarte devreme într-o situație de conflict.” „În ceea ce privește apărarea aeriană… Este întotdeauna insuficientă. Nu îmi pot imagina o situație în care să ai suficientă apărare aeriană. Acesta este un bun exemplu în care se aplică un principiu militar: „Dacă vrei să fii puternic peste tot, nu ești puternic nicăieri.””

Sursa: Telegraph.co.uk

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.